Sunday, April 3, 2011

Kem Motivasi UPSR 2011



1 - 3 April 2011- Satu Kem Motivasi UPSR telah diadakan di Kem D'Sentosa, Chenderiang dengan disertai oleh 60 orang calon UPSR tahun ini.

Semua peserta kem telah bertolak dari sekolah pada jam 10.00 pagi dengan disertai oleh guru-guru pengiring. Menurut penyelaras Tahun 6 (2011), Pn Sabina menyatakan antara sebab dipilih lokasi ini walaupun ianya jauh dari sekolah adalah untuk memberi kelainan kepada murid seterusnya merangsang minda mereka agar lebih terarah serta fokus dalam hala tuju menghadapi UPSR pada bulan September nanti.

Selama tiga hari, murid-murid diberi pengisian jasmani dan rohani yang sebahagiannya dipimpin oleh kakitangan kem. Slot motivasi pula dikendalikan oleh Kaunselor dari SMKA Slim River, Ustaz Ismail Hashim.

Selepas makan tengah hari pada hari Ahad, semua peserta berkemas dan bertolak balik ke Slim River. Pihak PIBG mengharapkan segala usaha yang dilakukan ini akan berjaya meningkatkan motivasi murid-murid seterusnya melayakkan mereka mencapai kejayaan yang cemerlang dalam UPSR nanti...Insyaallah.

No comments:

Post a Comment